Evokuje vám rybí tuk nepříjemnou olejovitou kapalinu na polévkové lžíci, kterou musíte polknout, aby se vám dobře vyvíjeli kosti? Maminky a babičky měli pravdu. Rybí tuk je důležitý. Jenže je možné ho konzumovat i v chutnější formě. Kde rybí tuk najdete? Jak vám může být i v dospělosti prospěšný?

Rybí tuk plný dobrých látek

Rybí tuk obsahuje látky, které jsou důležité pro zdraví našich kloubů a chrupavek. Najdeme v něm kolagen – důležitou bílkovinu, která zachovává nejen mladiství vzhled (používá se do kosmetických krémů), ale také pozitivně působí na stav našich chrupavek.

V rybím tuku najdeme také vitamín D, jež se v kombinaci s kolagenem doporučuje při léčbě artrózy, artritidy a dalších kloubních onemocnění. V neposlední řadě je rybí tuk zdrojem Omega-3 nenasycených mastných kyselin, jež rovněž pozitivně ovlivňují stav našich kloubů.

Rybí tuk z rybího masa

Nepřekvapí, že rybí tuk najdete v rybím mase, a to především tučných ryb, jako je tuňák nebo losos. Zařaďte je proto do svého jídelníčku. Rybu byste měli konzumovat ideálně dvakrát týdně. Mořské (dražší) ryby můžete střídat s českými sladkovodními rybami, které jsou levnější.

Kapsle a doplňky s rybím tukem

Rybí tuk je možné do těla doplnit také z potravinových doplňků. Nemusí se jednat o klasický „rybí tuk na lžičku“, ale například o rybí tuk ve formě kapslí, který je přece jen příjemnější pro konzumaci. Kapsle jsou vyrobeny ze speciální želatiny, která se v těle snadno rozpustí a rybí tuk se snadno vstřebá. Lidé, kteří nemají rádi ryby, jistě ocení, že kapsle „nepáchnou rybinou“, což jim usnadní jejich konzumaci.

Jak ještě pomáhá rybí tuk?

Kromě pozitivního vlivu na stav kloubů a chrupavek, prospívá rybí tuk také našim vlasům a nehtům, protože snižuje jejich lámavost. Současně pomáhá při léčbě kožních chorob a kožních problémů.

Rybí tuk je i prospěšný pro náš tlak, protože ho reguluje, pomáhá v boji s cholesterolem, udržuje vhodnou hladinu triglyceridu.